Главная » 2013 » Жовтень » 19 » Технологія особистісно зорієнтованого уроку. Модульно-розвивальна система навчання (за А.Фурманом)
14:17
Технологія особистісно зорієнтованого уроку. Модульно-розвивальна система навчання (за А.Фурманом)

Технологія особистісно зорієнтованого уроку

Модульно-розвивальна система навчання.

Основні характеристики міні-модулів (за А. Фурманом)

1. Настановно-мотиваційний модуль

Мета: формування внутрішньої мотивації змістово спроектованої навчально-розвивальної діяльності вчителя та учнів.

Основний психолого-педагогічний зміст:

постановка нових навчально-виховних цілей;

стимулювання прагнення учнів до успіхів у діяльності;

актуалізація мотиваційних резервів учнів;

створення психологічного клімату довіри між учителем і учнем;

відчуття учнем власної компетентності;

внутрішнє входження вчителя й учня в ситуацію вільного вибору;

позитивне проблемно-діалогічне прийняття учнем навчально-виховних цілей;

введення учнів у спроектоване понятійно-термінологічне поле;

формування внутрішньої мотивації учіння;

привернення уваги учнів до змістового модуля;

доказовість актуальності виучуваного матеріалу;

емоційна насиченість пізнавальної активності учнів;

усвідомлення учнями проблемно-пошукового поля;

пред’явлення структурно-часової моделі ціннісної навчальної діяльності;

попередня самостійна робота учнів, у тому числі випереджальні домашні завдання, досліди тощо.

2. Змістово-пошуковий модуль

Мета: розвиток пошуково-пізнавальної активності й самостійності учнів.

Основний психолого-педагогічний зміст:

мінімізація теоретичного матеріалу теми;

ґрунтовна психологічна готовність учителя й учнів до спільного пошуку нового знання;

актуалізація опорних знань і пошук їхніх зв’язків із невідомими знаннями;

формування й перероблення кожним учасником навчального процесу внутрішніх проблемних ситуацій, що функціонують на основі єдиної навчальної проблемної ситуації;

створення оптимальних психолого-дидактичних умов для продуктивного функціонування внутрішніх проблемних ситуацій учителя й учня;

змістовність і розгорнутість зовнішнього і внутрішнього нововведень.

3. Контрольно-смисловий модуль

Мета: первинне осмислення (розвиток оцінки й самооцінки, контролю й самоконтролю, формування пошуково-смислового поля).

Основний психолого-педагогічний зміст:

система завдань для оцінювання рівнів засвоєння й розуміння навчального матеріалу;

рівні осмислення навчальної інформації залежно від віку;

оцінювання учнями правильності розуміння набутих знань;

корекція адекватності оволодіння навчальною інформацією;

проміжна рефлексія учителем правильності форм і методів результативності навчання;

стимулювання успіхів у конкретній навчальній діяльності;

визначення ступеня оволодіння навчальним матеріалом;

визначення рівня розуміння смислового змісту виучуваного.

4. Адаптивно-перетворювальний модуль

Мета: формування вмінь, навичок і норм діяльності, застосування знань у нестандартних ситуаціях.

Основний психолого-педагогічний зміст:

система вправ для вироблення вмінь і навичок;

диференціація навчальних завдань, форм і методів навчальної діяльності для практичного використання знань;

відпрацювання способів навчальної діяльності;

творче перенесення знань у нові умови діяльності;

взаємооцінка засвоєних знань і вироблення вмінь учнями;

осмислення ефективності різних форм діяльності в різних ситуаціях.

5. Системно-узагальнювальний модуль

Мета: формування цілісної системи особистих знань.

Основний психолого-педагогічний зміст:

уміння визначити місце певного модуля в загальному змісті навчального курсу й освіти в цілому;

тестове оцінювання рівня оволодіння знаннями, нормами, цінностями;

встановлення зв’язків і закономірностей між поняттями і явищами (аналіз і синтез), причинно-наслідкових, функціональних та інших зв’язків;

структурування виучуваного матеріалу;

встановлення логічних зв’язків;

оформлення систематизованих знань через знаково-графічні засоби (таблиці, схеми та ін.);

перехід від часткових до широких узагальнень.

6. Контрольно-рефлексивний модуль

Мета: розвиток творчої рефлексії.

Основний психолого-педагогічний зміст:

підсумковий контроль оволодіння знаннями, нормами, цінностями;

взаємозалежність оцінки вчителя і самооцінки учня;

спільний звіт учителя й учня про соціальне зростання під час проходження повного функціонального циклу;

усвідомлення засвоєного набору норм діяльності;

особистий відбір змістових цінностей.

Категория: Педагогіка | Просмотров: 1234 | Добавил: efremova-marina | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0