14:17 Технологія особистісно зорієнтованого уроку. Модульно-розвивальна система навчання (за А.Фурманом) |
Технологія особистісно
зорієнтованого уроку Модульно-розвивальна
система навчання. Основні характеристики міні-модулів (за А. Фурманом) 1. Настановно-мотиваційний модуль Мета: формування внутрішньої
мотивації змістово спроектованої навчально-розвивальної діяльності вчителя та
учнів. Основний психолого-педагогічний зміст: • постановка нових навчально-виховних цілей; • стимулювання прагнення учнів до успіхів у діяльності; • актуалізація мотиваційних резервів учнів; • створення психологічного клімату довіри між учителем і учнем; • відчуття учнем власної компетентності; • внутрішнє входження вчителя й учня в ситуацію вільного вибору; • позитивне проблемно-діалогічне прийняття учнем навчально-виховних цілей; • введення учнів у спроектоване понятійно-термінологічне поле; • формування внутрішньої мотивації учіння; • привернення уваги учнів до змістового модуля; • доказовість актуальності виучуваного матеріалу; • емоційна насиченість пізнавальної активності учнів; • усвідомлення учнями проблемно-пошукового поля; • пред’явлення структурно-часової моделі ціннісної навчальної діяльності; • попередня самостійна робота учнів, у тому числі випереджальні домашні
завдання, досліди тощо. 2. Змістово-пошуковий модуль Мета: розвиток
пошуково-пізнавальної активності й самостійності учнів. Основний психолого-педагогічний зміст: • мінімізація теоретичного матеріалу теми; • ґрунтовна психологічна готовність учителя й учнів до спільного пошуку
нового знання; • актуалізація опорних знань і пошук їхніх зв’язків із невідомими знаннями; • формування й перероблення кожним учасником навчального процесу внутрішніх
проблемних ситуацій, що функціонують на основі єдиної навчальної проблемної
ситуації; • створення оптимальних психолого-дидактичних умов для продуктивного
функціонування внутрішніх проблемних ситуацій учителя й учня; • змістовність і розгорнутість зовнішнього і внутрішнього нововведень. 3. Контрольно-смисловий модуль Мета: первинне осмислення
(розвиток оцінки й самооцінки, контролю й самоконтролю, формування
пошуково-смислового поля). Основний психолого-педагогічний зміст: • система завдань для оцінювання рівнів засвоєння й розуміння навчального
матеріалу; • рівні осмислення навчальної інформації залежно від віку; • оцінювання учнями правильності розуміння набутих знань; • корекція адекватності оволодіння навчальною інформацією; • проміжна рефлексія учителем правильності форм і методів результативності
навчання; • стимулювання успіхів у конкретній навчальній діяльності; • визначення ступеня оволодіння навчальним матеріалом; • визначення рівня розуміння смислового змісту виучуваного. 4. Адаптивно-перетворювальний модуль Мета: формування вмінь, навичок
і норм діяльності, застосування знань у нестандартних ситуаціях. Основний психолого-педагогічний зміст: • система вправ для вироблення вмінь і навичок; • диференціація навчальних завдань, форм і методів навчальної діяльності для
практичного використання знань; • відпрацювання способів навчальної діяльності; • творче перенесення знань у нові умови діяльності; • взаємооцінка засвоєних знань і вироблення вмінь учнями; • осмислення ефективності різних форм діяльності в різних ситуаціях. 5. Системно-узагальнювальний модуль Мета: формування цілісної системи
особистих знань. Основний психолого-педагогічний зміст: • уміння визначити місце певного модуля в загальному змісті навчального курсу
й освіти в цілому; • тестове оцінювання рівня оволодіння знаннями, нормами, цінностями; • встановлення зв’язків і закономірностей між поняттями і явищами (аналіз і
синтез), причинно-наслідкових, функціональних та інших зв’язків; • структурування виучуваного матеріалу; • встановлення логічних зв’язків; • оформлення систематизованих знань через знаково-графічні засоби (таблиці,
схеми та ін.); • перехід від часткових до широких узагальнень. 6. Контрольно-рефлексивний модуль Мета: розвиток творчої
рефлексії. Основний психолого-педагогічний зміст: • підсумковий контроль оволодіння знаннями, нормами, цінностями; • взаємозалежність оцінки вчителя і самооцінки учня; • спільний звіт учителя й учня про соціальне зростання під час проходження повного
функціонального циклу; • усвідомлення засвоєного набору норм діяльності; • особистий відбір змістових цінностей. |
|
Всего комментариев: 0 | |