Главная » 2013 » Жовтень » 19 » Сучасні загальноосвітні технології
14:26
Сучасні загальноосвітні технології

Сучасні загальноосвітні технології

Технологія — слово грецького походження, яке в перекладі означає «знання про майстерність». Нині є багато визначень поняття «педагогічна технологія» — понад триста. Залежно від того, як автори уявляють структуру і складники навчального процесу, це поняття трактують так:

системний підхід (С. Гончаренко, В. Євдокимов);

педагогічна (дидактична) система (О. Савченко);

діяльність (Н. Абашкіна, Є. Бережна, В. Дорошенко);

спосіб організації навчального процесу (І. Аернєр, М. Кларін);

конструювання, моделювання навчального процесу (І. Богданова, В. Воронцов).

Усі ці визначення поєднує спільне спрямування на підвищення ефективності навчального (виховного) процесу, що гарантує досягнення запланованих результатів.

Структура педагогічної технології:

1) концептуальна основа;

2) змістова частина навчання: цілі навчання, зміст навчального матеріалу;

3) процесуальна частина — технологічний процес: організація навчального процесу, методи і форми роботи вчителів, діяльність учителя з управління процесом засвоєння матеріалу;

4) діагностика навчального процесу.

Критерії технологічності (М. Чошанов):

концептуальність (кожній педагогічній технології має бути притаманна опора на певну наукову концепцію, що містить філософське, дидактичне та соціально-педагогічне досягнення цілей);

системність (у педагогічній технології мають простежуватися всі ознаки системи: логіка процесу, взаємозв’язок усіх його частин, цінність);

керованість (передбачається можливість діагностики досягнення цілей, планування педагогічного процесу);

ефективність (технологія має вибиратися відповідно до результатів і витрат, гарантувати досягнення певного стандарту);

відтворюваність (можливість застосування педагогічної технології в інших однотипних освітніх закладах).

Категория: Педагогіка | Просмотров: 518 | Добавил: efremova-marina | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0