14:26 Сучасні загальноосвітні технології |
Сучасні загальноосвітні технології Технологія — слово грецького походження, яке в перекладі означає
«знання про майстерність». Нині є багато визначень поняття «педагогічна
технологія» — понад триста. Залежно від того, як автори уявляють структуру і
складники навчального процесу, це поняття трактують так: • системний підхід (С. Гончаренко, В. Євдокимов); • педагогічна (дидактична) система (О. Савченко); • діяльність (Н. Абашкіна, Є. Бережна, В. Дорошенко); • спосіб організації навчального процесу (І. Аернєр, М.
Кларін); • конструювання, моделювання навчального процесу (І.
Богданова, В. Воронцов). Усі ці визначення поєднує спільне спрямування на
підвищення ефективності навчального (виховного) процесу, що гарантує досягнення
запланованих результатів. Структура педагогічної
технології: 1) концептуальна основа; 2) змістова частина навчання: цілі навчання, зміст
навчального матеріалу; 3) процесуальна частина — технологічний процес: організація
навчального процесу, методи і форми роботи вчителів, діяльність учителя з
управління процесом засвоєння матеріалу; 4) діагностика навчального процесу. Критерії технологічності (М. Чошанов): • концептуальність (кожній
педагогічній технології має бути притаманна опора на певну наукову концепцію,
що містить філософське, дидактичне та соціально-педагогічне досягнення цілей); • системність (у
педагогічній технології мають простежуватися всі ознаки системи: логіка
процесу, взаємозв’язок усіх його частин, цінність); • керованість
(передбачається можливість діагностики досягнення цілей, планування
педагогічного процесу); • ефективність (технологія
має вибиратися відповідно до результатів і витрат, гарантувати досягнення
певного стандарту); • відтворюваність (можливість
застосування педагогічної технології в інших однотипних освітніх закладах). |
|
Всего комментариев: 0 | |