Главная » 2013 » Жовтень » 19 » Проектна технологія
14:19
Проектна технологія

Проектна педагогічна технологія

Мета проектної технології — створення таких умов під час навчального процесу, за яких його результатом є індивідуальний досвід проектної діяльності учнів (О. Пєхота); створення умов для самонавчання учнів, збудження їх ініціативи, інтересів і особистих устремлінь (К. Баханов).

Основні завдання технології:

1) вчитися самостійно здобувати знання, застосовувати їх на практиці для розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань;

2) розвивати комунікативні навички та дослідницькі вміння;

3) ознайомитися з різними поглядами на порушену проблему, отримати форму уявлення про багатоаспектність об’єктів вивчення.

Технологічні етапи проектної технології

I етап. Підготовчий: визначення теми, мети проекту.

Учні: обговорюють, шукають інформацію.

Учитель: оголошує задум, мотивує, допомагає ставити завдання.

II етап. Планування:

1) визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів представлення результатів;

2) установлення критеріїв оцінювання результату і процесу.

Учні: формулюють завдання і виробляють план дій.

Учитель: корегує, пропонує ідеї, висуває пропозиції.

III етап. Збір інформації: спостереження, робота з літературою, анкетування, експеримент.

Учні: збирають інформацію.

Учитель: спостерігає, опосередковано керує діяльністю.

IV етап. Аналіз: аналіз інформації, формулювання висновків.

Учні: аналізують інформацію.

Учитель: корегує, спостерігає, радить.

V етап. Подання й оцінювання результатів: усний, письмовий звіт та оцінювання результатів і процесу дослідження за заздалегідь встановленими критеріями.

Учитель та учні: колективне обговорення, оцінювання зусиль, використаних можливостей, творчого підходу до виконання завдання.

Робота над проектом орієнтована на розв’язання учнем або групою учнів якої-небудь проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого — інтегрування знань, умінь з різних галузей науки, техніки, творчості.

Проектна технологія реалізується з використанням сукупності дослідницьких, пошукових, творчих за своєю суттю методів, прийомів, засобів роботи педагога з дітьми.

Типи проектів: дослідницький, творчий, ігровий, інформаційний, практично зорієнтований.

Діяльність учителя та учнів у системі проектного навчання

Етап роботи над проектом

Зміст роботи

Діяльність учнів

Діяльність учителя

Підготовка

Вивчення теми й мети проекту

Обговорення предмета з учителем та отримання додаткової інформації

Ознайомлення зі змістом і допомога у визначенні мети

Планування

1. Визначення джерела інформації.

2. Визначення способів обробки та аналізу інформації.

3. Визначення способів подання інформації.

4. Визначення процедури і критеріїв оцінювання.

5. Розподіл завдань між членами групи

Розробка плану діяльності, формулювання завдань

Пропонування ідей, висловлення припущень

Дослідження

Збирання інформації

Виконання дослідження

Спостереження

Результат

Аналіз інформації, формулювання висновків

Аналіз інформації

Спостереження

Подання або звіт

Усний або письмовий звіт із демонстрацією результатів

Звітування, обговорення

Прослуховування, постановка запитань

Оцінювання результату і процесу

Рефлексія результату

Колективне узагальнення

Оцінювання діяльності

Категория: Педагогіка | Просмотров: 476 | Добавил: efremova-marina | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0