14:19 Проектна технологія | ||||||||||||||||||||||||||||
Проектна педагогічна технологія Мета проектної технології — створення таких умов під час навчального процесу, за яких його
результатом є індивідуальний досвід проектної діяльності учнів (О. Пєхота); створення умов для самонавчання учнів, збудження їх ініціативи,
інтересів і особистих устремлінь (К. Баханов). Основні
завдання технології: 1) вчитися самостійно здобувати знання, застосовувати їх на практиці для
розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань; 2) розвивати комунікативні навички та дослідницькі вміння; 3) ознайомитися з різними поглядами на порушену проблему, отримати форму
уявлення про багатоаспектність об’єктів вивчення. Технологічні етапи проектної
технології I етап. Підготовчий: визначення теми, мети проекту. Учні: обговорюють, шукають
інформацію. Учитель: оголошує задум, мотивує,
допомагає ставити завдання. II етап. Планування: 1) визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів
представлення результатів; 2) установлення критеріїв оцінювання результату і процесу. Учні: формулюють завдання і
виробляють план дій. Учитель: корегує, пропонує ідеї,
висуває пропозиції. III етап. Збір
інформації: спостереження, робота з літературою, анкетування,
експеримент. Учні: збирають інформацію. Учитель: спостерігає,
опосередковано керує діяльністю. IV етап. Аналіз: аналіз інформації, формулювання висновків. Учні: аналізують інформацію. Учитель: корегує, спостерігає,
радить. V етап. Подання й
оцінювання результатів: усний, письмовий звіт та
оцінювання результатів і процесу дослідження за заздалегідь встановленими
критеріями. Учитель та учні: колективне обговорення,
оцінювання зусиль, використаних можливостей, творчого підходу до виконання
завдання. Робота над проектом орієнтована на розв’язання учнем або групою учнів
якої-небудь проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних
методів, засобів навчання, а з іншого — інтегрування знань, умінь з різних
галузей науки, техніки, творчості. Проектна технологія реалізується з використанням сукупності дослідницьких,
пошукових, творчих за своєю суттю методів, прийомів, засобів роботи педагога з
дітьми. Типи проектів: дослідницький, творчий, ігровий, інформаційний, практично зорієнтований. Діяльність учителя та учнів у системі
проектного навчання
| ||||||||||||||||||||||||||||
|
Всего комментариев: 0 | |