Главная » 2013 » Вересень » 29

Відповідно до наказу МОНУ від 02.09.2013 р. №1255, у 2013/14 навчальному році Всеукраїнський конкурс «Учитель року» проводитиметься у таких номінаціях: «Географія», «Світова література», «Початкові класи», «Трудове навчання», «Директор школи».

Сайт конкурсу

Конкурс проводитиметься у три етапи: перший (міський) – жовтень–листопад 2013 року; другий (обласний – січень 2014 року; третій (заключний) – лютий–березень 2014 року буде проходити в містах: Золотоноші Черкаської області – «Початкові класи», Білій Церкві Київської області – «Трудове навчання», Іллічівську Одеської області – «Світова література», Первомайську Миколаївської області – «Географія», Світловодську Кіровоградської області – «Директор школи».

Положення про Всеукраїнський конкурс "Учитель року”

Наказ МОНУ від 02.09.2013 р. № 1255 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014»

Рекомендації щодо оформлення матеріалів учасника Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» (ІІТЗО)

Зразок плану проведення майстер - класу "Я роблю це так" 

(ІІТЗО за результатами конкурсу минулих років, автор Жукова Оксана Володимирівна вчитель хімії Новоукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8, Кіровоградська область)

Рішення колегій МОНУ "Про підсумки Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2013» та відзначення переможців, лауреатів та організаторів.

Переглядів: 411 | Додав: efremova-marina | Дата: 29.09.2013

Інформуємо, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 02.08.2012 № 882 «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах» в організації навчально-виховного процесу загальноосвітнім навчальним закладам дозволено використовувати лише навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники, що мають гриф Міністерства або схвалені відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти. 
Нове! Лист МОН № 1/9-607 від 05.09.2013 «Про використання навчальної літератури» завантажити  

З метою упорядкування виданої у 2013 році навчальної літератури і програм, що рекомендуються для використання в навчально-виховному процесі у загальноосвітніх навчальних закладах Міністерство освіти і науки надсилає:


У Міністерстві освіти підписаний наказ, що передбачає проведення з 14 по 25 жовтня 2013 року моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі. Моніторинг здійснюватиметься у 5 та 10 класах загальноосвітніх навчальних закладів з предметів інваріантної складової Типових навчальних планів.
Проведення моніторингу якості освіти в учнів 5-х класів передбачено з української мови, російської мови, математики, громадянської освіти, основ здоров’я та іноземної мови.
Моніторинг якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів 10 класів буде проведено з української мови, української літератури, історії України, всесвітньої історії, алгебри, геометрії, іноземних мов, біології, географії, фізики, хімії та технологій.
"Деякі питання моніторингу якості загальної середньої освіти” наказ МОН  від 17.07.2013 № 995
"Методичні рекомендації з проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі”  лист ІІТЗО від 27.08.2013 № 14.1/10-2824

Затверджено нову Типову інструкцію з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності. Завантажити 
Інструкція встановлює загальні вимоги щодо документування управлінської інформації, організації роботи з документами та перелік типових документів, що обов’язково створюються під час діяльності загальноосвітніх навчальних закладів із зазначенням строків зберігання.
Відповідальність за організацію діловодства, зміст, якість підготовки та оформлення документів в загальноосвітніх навчальних закладах несуть їх керівники.
Наказ МОН № 240 від 26 червня 2000 року "Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів", визнаний таким, що втратив чинність.

Наказом МОН України від 21 серпня 2013 року № 1222 затверджено орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти:
Завантажити з додатками

Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників» від 08.08.2013 № 1135 (зареєстровано в Мін’юсті 16.08.2013 за № 1417/23949)  30 вересня 2013 року набудуть чинності  зміни до Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Ці зміни насамперед стосуються організації та проведення атестації керівних кадрів навчальних закладів.
З метою підвищення ефективності управлінської діяльності керівників навчальних закладів та рівня їхньої професійної компетентності і фахової майстерності наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників» від 08.08.2013 № 1135 внесено зміни до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (далі — Типове положення).
Внесені зміни насамперед стосуються порядку атестації керівників загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, їхніх заступників (далі — керівні кадри), осіб, яких призначатимуть на посади керівників таких навчальних закладів.
Так, у розділі I «Загальні положення» Типового положення визначено, що призначенню на посади керівників загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів має передувати їх атестація.
Вивчають професійну діяльність керівних кадрів навчальних та інших закладів атестаційні комісії ІІ рівня. Вони з’ясовують якість виконання ними посадових обов’язків та вивчають, зокрема, такі питання: 
  • виконання програми розвитку навчального закладу та результати інноваційної діяльності;
  • стан організації навчальної та виховної роботи, додержання вимог державних освітніх стандартів;
  • результати державної атестації навчального закладу;
  • результати перевірок, проведених Державною інспекцією навчальних закладів, місцевими органами управління освітою та іншими органами державного нагляду (контролю);
  • додержання вимог щодо забезпечення безпечних та нешкідливих умов навчання учнів;
  • підсумки моніторингу роботи з педагогічним колективом та іншими працівниками навчального закладу;
  • ефективність взаємодії з громадськими організаціями та органами шкільного самоврядування;
  • додержання педагогічної етики, моралі;
  • звіти керівника про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу навчального закладу;
  • аналіз розгляду звернень громадян.
Відповідно до пункту 3.14 Типового положення за результатами атестації керівних кадрів навчальних та інших закладів, а також осіб, які претендують на зайняття посади керівників загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, атестаційні комісії ухвалюють такі рішення:
  • керівник (заступник керівника) відповідає займаній посаді;
  • керівник (заступник керівника) відповідає займаній посаді за умови виконання ним заходів, визначених атестаційною комісією;
  • керівник (заступник керівника) не відповідає займаній посаді;
  • рекомендувати для призначення на посаду керівника;
  • рекомендувати для зарахування до кадрового резерву.
Крім того, внесено зміни щодо атестації усіх педагогічних працівників, зокрема такі:
  • атестація педагогічних працівників, які за основним місцем роботи та у навчальних закладах, де вони працюють за сумісництвом, обіймають однакові посади, здійснюється за основним місцем роботи;
  • кваліфікаційна категорія та педагогічне звання, присвоєні педагогічному працівнику за результатами атестації, можуть змінюватися лише за рішенням атестаційної комісії.
До 01 вересня 2017 року мають пройти атестацію керівники навчальних закладів, призначені на посади до набрання чинності цим наказом: 
Джерело: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1417-13

Про затвердження 
Положення про відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства освіти і науки України Детальніше... http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1427-13

Лист МОНУ №1/9-592 від 30.08.2013 «Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання російської мови та інших мов національних меншин для використання в загальноосвітніх навчальних закладах, де навчаються рідною мовою або вивчають її».
Детальніше... Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання російської мови та інших мов національних меншин для використання в загальноосвітніх навчальних закладах, де навчаються рідною мовою або вивчають її.

Переглядів: 654 | Додав: efremova-marina | Дата: 29.09.2013

Державною інспекцією навчальних закладів України спільно з Міністерством освіти і науки України, а також за участю працівників місцевих органів управління освітою, навчальних закладів, провідних науковців України розроблено методичні рекомендації для проведення державної атестації, самоаналізу діяльності дошкільних, загальноосвітні, позашкільних, професійно-технічних навчальних закладів та їх внутрішнього контролю в міжатестаційний період.

Відповідні робочі групи були створені на виконання розділу 2 протоколу № 62 засідання Кабінету Міністрів України у січні поточного року з метою удосконалення програмно-методичного забезпечення проведення держатестації та внутрішнього контролю навчальних закладів.

Розроблені методичні рекомендації дають можливість як самим навчальним закладам, так і місцевими органам управління освітою під час здійснення контрольних заходів, більш системно та повноцінно оцінити результати діяльності закладів освіти, зокрема якість їх навчальної та навчально-методичної роботи, рівень управлінської та фінансово-господарської діяльності, матеріально-технічного забезпечення, стан фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми, дотримання санітарно-гігієнічних норм у навчально-виховному процесі тощо.

З метою врахування в роботі розроблених методичних рекомендацій місцевим органам управління освітою надіслано відповідний лист Міністра освіти і науки України Дмитра Табачника.

Лист МОН України від 07.08.2013 № 1/9-533

Додатки:

1. Орієнтовний перелік та форми документів для оформлення справи за результатами державної атестації дошкільного, загальноосвітнього, позашкільного навчального закладу

2. Орієнтовна програма здійснення внутрішнього контролю в дошкільному навчальному закладі

3. Орієнтовна програма здійснення внутрішнього контролю в загальноосвітньому навчальному закладі

4. Методичні рекомендації щодо здійснення атестаційної експертизи та внутрішнього контролю діяльності професійно-технічного навчального закладу

Переглядів: 359 | Додав: efremova-marina | Дата: 29.09.2013

2013/2014 навчальний рік розпочнеться 1 вересня 2013 року з проведення державного свята - Дня знань (лист МОН від 20.05.2013 № 1/9-349 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»).

Окрім того, Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій необхідно забезпечити урочисте проведення 1 вересня 2013 року Дня знань (наказ МОН від 04.07.2013 № 894 «Про підготовку до 2013/2014 навчального року»).

Структура 2013/2014 навчального року

Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту» 2013/2014 навчальний рік розпочинається 1 вересня святом – День знань – і закінчується не пізніше 1 липня.

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: І семестр – з 2 вересня до 27 (28 для шкіл, які працюють за шестиденним робочим тижнем) грудня, ІІ семестр – з 13 січня до 30 (31) травня.

Закінчується навчальний рік проведенням навчальних екскурсій у 1-4 класах (2 – 5 червня), навчальних екскурсій та практики у 5-8 і 10 класах (2 червня – 13 червня) і державної підсумкової атестації випускників початкової (13 – 22 травня), основної (2 – 16 червня) і старшої (23-29 травня) школи.

Вручення документів про освіту рекомендуємо провести для випускників 9-х класів – 18-19 червня, 11-х класів – 31травня – 1 червня.

Упродовж навчального року для учнів проводяться канікули: орієнтовно, осінні – з 28 жовтня до 3 листопада, зимові з 30 грудня до 12 січня, весняні з 24 до 30 березня.

З урахуванням місцевих особливостей та кліматичних умов за погодженням з відповідними місцевими органами управління освітою можуть змінюватись структура навчального року та графік учнівських канікул, зокрема, проведення для учнів 1-го класу додаткових тижневих канікул; навчальну практику та навчальні екскурсії за рішенням закладу можна провести в інші терміни, або впродовж навчального року. 

Переглядів: 382 | Додав: efremova-marina | Дата: 29.09.2013

   

Державні стандарти освіти

Методичні рекомендації та інші нормативні документи 

на 2013-2014 н.р.

    • Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році
      Завантажити 

    1. Початкова школа (для 1 класу)

    2. Початкова школа (для 3-4 класів лист від 09.06.2011 р. № 1/9-454 «Про особливості організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 році»)

    •  Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов організації навчально-виховного процесу в групі продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу
      Завантажити

    На допомогу практичному психологу 2013-2014 н.р.


      Навчальні плани на 2013-2014 н.р.

      Лист Міністерства № 1/9-349 від 20.05.2013 "Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2013/2014 навчального року"

      Типові навчальні плани

      Навчальні програми на 2013-2014 н.р.

      Переглядів: 445 | Додав: efremova-marina | Дата: 29.09.2013